2015-09-13

Nábor zaměstnanců

Minulý týden jsme se s Jozefem Pappem, který je Managing Director ve společnosti Stanton Chase podívali na aktuální data z trhu práce v České republice. Slíbili jsme vám pokračování našeho tématu, které vám přinášíme v našem dalším příspěvku.

Jozef Papp se s námi podělil o zajímavé výsledky z výzkumu CEO Survey 2015, který společnost Stanton Chase zrealizovala v letošním roce. Pojďme se podívat na nejzajímavější výsledky průzkumu, který proběhl mezi generálními řediteli významých společností v České republice.


1. Jak hodnotí ředitelé firem současnou náladu uvnitř společností? 


2. Jaké jsou 3 největší výzvy v oblasti lidského kapitálu v ČR pro rok 2015?


3. Co společnosti očekávají od svých lídrů, aby byly konkurenceschopné?


4. Jak težké je najít v roce 2015 kvalitní lidi?




Zajímalo nás taky, jak se pozná kvalitní zaměstnanec? Jozef Papp nám charekteristiku kvalitního zaměstnance shrnul následovně:

  1. Poslouchá instrukce.
  2. Přijme zodpovědnost.
  3. Je iniciativní.
  4. Respektuje ostatní.
  5. Komunikuje – odpovídá na emaily, na telefon, atd.
  6. Je odborníkem ve své oblasti.
  7. Je týmový hráč.
  8. Vykonává své povinnosti v pohodě.
  9. Je spolehlivý.
  10. Stará se o své zdraví.
  11. Je disciplinovaný.
  12. Překonává očekávání.
  13. Je pozitivní a orientovaný na výsledek.
  14. Je poctivý a ctí etická pravidla.

A naopak, co je pdle Jozefa Pappa důležité při výběru personální agentury či headhuntera?


„Svéko konzultanta byste měl dobře poznat. Je důležité mít možnost s ním osobně mluvit. Je „insiderem“ v dané oblasti a rozumí vašemu businessu, potřebám, firmě a pozici. 
Samozřejmostí je, že všechny informace považuje za důvěrné. Dále vás pak pravidelně vás informuje o průběhu a stavu vyhledávání. Vždy vám představí kvalifikované kandidáty, kteří odpovídají vašim požadavkům a zapadnou do firemní kultury. Vždy vám pomůže při finálním vyjednávání s kandidátem, působí nezaujatě a profesinálně. Sleduje spokojenost vaší i umístěného kandidáta i po uplynutí zkušební doby. Taky je důležité, aby měl jasnou cenovou politiku, ať už fixní nebo v procentech, dále pak politiku garance a náhrad."

jaké jsou role HR manažera při náboru?


„Je strategickým business partnerem při výběru klíčových pozic. Vždy zprostředkuje kontakty a briefing s interním zákazníkem. Je důležité, aby řídil proces v čase a udělal potřebná rozhodnutí. Během procesu pak poskytuje relevantní zpětnou vazbu a vysvětlí důvody akceptace či naopak odmítnutí kandidáta. U kandidáta ověřuje reference. A taky je důležité, aby dobře prodal firmu, sebe i nabízenou pozici," uzavírá Jozef Papp. 


1 komentář:

  1. Jako osobně náboráře, kteří se tím živí na full time, fakt obdivuji. Já sama jsem nabírala párkrát kolegu k sobě do týmu a to, co mi tam občas chodilo, tak to byl bizár. Přesně takový ten typ lidí, kteří rozešlou životopisy všude po kraji, ale když pak přijdou do studnařské firmy a nevědí, jak vypadá hladinoměr, tak to bych vždycky kvetla. A že takových bylo.

    OdpovědětVymazat