2015-09-07

Trh práce v České republice

Je tady nový měsíc a s ním i nové téma pro náš blog. A protože skončily prázdniny i čas dovolených a většina z nás opět nasedá do obvyklého pracovního kolotoče, je i naše téma měsíce zaměřené hodně pracovně. Budeme se totiž věnovat náboru zaměstnanců.

Na úvod jsme požádali o příspěvek Jozefa Pappa, který je Managing Director ve společnosti Stanton Chase. Společnost Stanton Chase má dlouholeté zkušenosti z oblasti Executive Search jak ve světě, tak také na českém trhu. Jozes Papp se s námi podělil nejen o nejnovější data z trhu práce, ale taky prognózou pro příští roky.

Česko roste nejvíc v Evropě

•Ve 2. čtvrtletí si česká ekonomika udržela svůj růst a potvrdila tak svou rostoucí výkonnost.
Hrubý domácí produkt (HDP) očištěný o cenové vlivy a sezónnost vzrostl ve 2. čtvrtletí meziročně o 4,4 % a ve srovnání s 1. čtvrtletím 2015 o 1 %.
•Dynamika růstu je v porovnání s předchozím čtvrtletím rovnoměrnější napříč všemi odvětvími národního hospodářství. Na výdajové straně je růst podpořen jak spotřebou domácností, tak i zvýšenou investiční aktivitou.
•Rovněž vývoj na trhu práce je pozitivní. Zaměstnanost v pojetí národních účtů ve 2. čtvrtletí vzrostla meziročně o 1,4 % a mezičtvrtletně o 0,2 %.


Aktuální situace na trhu práce v ČR 2015

•Podíl nezaměstnaných osob v květnu poklesl na 6,4 % z únorových 7,5 %.
•Počet hlášených volných pracovních míst naopak vzrostl na více jak 76 tis. a je nejvyšší od roku 2008.
•Meziročně se přitom počet volných pracovních míst zvýšil o více jak 35 tis.
•Zatímco loni v březnu bylo registrováno přes 608 tis. nezaměstnaných, tak letos v březnu to již bylo jen něco málo přes 525 tis. Úbytek nezaměstnaných tak meziročně činil 83 tis.
•Průměrná mzda vzrostla o 2,7% v Q2/2015 na 26.287 Kč.




Prognóza na další roky – HDP





Prognóza na další roky – zaměstnanost



Nálada ve firmách v ČR – jak hodnotí ředitelé 2015




Kromě zajímavých aktuálních dat na úvod tématu se s námi Jozef Papp podělil také o konkrétní zkušenosti při náboru zaměstnanců. Ty najdete v našem dalším příspěvku příští týden, kdy se mimo jiné dozvíte, jaké jsou aktuální výzvy v oblasti lidského kapitálu, jak poznáte kvalitní zaměstnance či např. jaká je role HR manažera při náboru zaměstnanců.

Zdroje: Jozef Papp, Stanton Chase (s využitím dat z ČSÚ, MPSV, ČNB a MF ČR)

3 komentáře:

  1. S nalezením prace mám v poslední době problémy, využívám různé portály, ale zatím se mi osvědčil Lepsiprace.cz, který má jednoduché vyhledávání a možnost rychlé odpovědi na inzerát.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu si vážím DR AKHIGBE, jmenuji se LAURIE HUGHES. Nikdy nepřestanu svědčit o DR AKHIGBE, Štěstí je vše, co teď vidím, nikdy jsem si nemyslel, že budu znovu vyléčen z viru HIV. DR AKHIGBE to pro mě udělal Jsem trpící smrtelnou nemocí (HIV) za poslední 2 roky, utratil jsem spoustu peněz od jednoho místa k druhému, od kostelů po kostely, nemocnice byly můj domov každý den rezidence. Neustálé kontroly byly mým koníčkem až do tohoto věrného dne, viděl jsem svědectví o tom, jak DR AKHIGBE pomohl někomu v léčbě jeho onemocnění HIV na internetu rychle jsem zkopíroval jeho e-mail, který je drrealakhigbe@gmail.com, jen abych mu dal test, který jsem mluvil on mě požádal, abych udělal některé určité věci, které jsem udělal, řekl mi, že mi poskytne bylinné léčení, které udělal, a potom mě požádal, abych po několika dnech, po použití bylinná léčba a já jsem, hle, byl jsem osvobozen od smrtelné nemoci, až dosud žádné HIV ve mně znovu požádal mě, abych poslal svědectví po celém světě, věrně to dělám teď, všechna svědectví DR AKHIGBE jsou pravdivá prosím BROTHER a SISTER, MATKA a OTEC je skvělý, dlužím mu na oplátku. Pokud máte podobný problém, pošlete mu e-mail na adresu drrealakhigbe@gmail.com nebo můžete, co je jeho mobilní číslo na čísle +2349010754824, může také vyléčit tyto nemoci jako HIV a AIDS, DENGUE FEVER. HERPES, DIABETIKA, RAKOVINA, HEPATITIS A & B, CHRONICKÉ CHOROBY, VYSOKÁ Krevní ochrana, obezita, ASTHMA, SRDECKÉ CHOROBY, VNĚJŠÍ INFEKCE, EPILEPSY, STROKE, VÍCEJÍCÍ SCLERÓZA, NAUSEA, VOMITING NEBO DIARRINUS, ZÁVĚRKA, PAUZA, ZÁVĚR, ZÁVĚRKA MALARIE, BAKTERIE, PULMONÁRNÍ FIBROSIS. DIARRHEA, JAPANISE B ENCEPHALITIES, RABIE, SNÍDANÁ INFEKCE. CYSTIC FIBROSIS, ETC. Prosím, pošlete e-mail drrealakhigbe@gmail.com nebo co je jeho aplikace .. + 2349010754824 je to skutečný dobrý a čestný muž. webové stránky ... https: drrealakhigbe.weebly.com

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý článek, skutečně. :) Jen je škoda, že se zaměřuje pouze na český trh práce. Myslím, že myšlení o tržním pracovním prostředí by se mělo soustředit i na naše okolní sousedy. Podívejte se třeba na nabídky práce Wrocław – to pracovní prostředí podle nich vypadá skutečně úplně jinak. A člověk je pak hodně překvapený, když se s tím setká.

    OdpovědětVymazat