2015-07-27

Mýty a fakta o generaci Y

Celý měsíc červenec se věnujeme tématu Mezigenerační komunikace. Přinesli jsem vám nejen obecné charakteristiky jednotlivých generací, ale také osobní postřehy zástupců generace X a Y. V našem posledním červencovém příspěvku bychom se rádi zastavili ještě u jednoho zajímavého výzkumu, který na toto téma připravila společnost IBM. Výzkum byl realizován ve 12 zemích světa s více než 1800 zaměstnanci společností všech velikostí. Ukazuje, že mezigenerační rozdíly nejsou tak výrazné, jak si mnozí často myslíme a spousta našich komunikačních nedorozumění vzniká spíše našimi předsudky a mýty, které o dané generaci máme. A když už tady hovoříme o mýtech, pojďme se společně podívat na ty největší, které kolují o generaci Y.

Mýtus první: Profesní cíle a očekávání generace Y jsou jiné než jejich starších kolegů.

Výzkum prokázal, že generace Y si přeje stejnou finanční stabilitu a rozmanitost při práci jako zástupce dalších generací.

Mýtus druhý: Příslušníci generace Y potřebují neustále chválit. Jsou přesvědčení, že za úspěch týmu si zaslouží odměnu všichni.

Podle názoru tzv. Millenials od šéfa neočekávají, že je bude neustále poplácávat po ramenou. Přejí si férového vedoucího, který s nimi bude sdílet informace. 35 % všech příslušníků generace Y a předchozí generace X toto uvedlo jako nejdůležitější vlastnost svého šéfa. Zajímavé je, že naopak zaměstnanci z generace X mají větší tendenci si myslet (64 %), že pokud je tým jako celek úspěšný, měli by za to být odměněni všichni jeho členové.

Mýtus třetí: Generace Y je závislá na digitálních technologiích a nezná hranice mezi prací a zábavou.

Generace Y využívá osobní účty na sociálních sítích pro pracovní účely méně často, než jejich straší kolegové. 27 % příslušníků generace Y to nedělá nikdy, v porovnání s pouhými 7 % baby boomers. Zaměstnanci z generace Y vstupují do pracovního života jako velmi aktivní na sociálních sítích a mají jasnou strategii pro jejich využítí. Vědí, co, kde a jakým skupinám chtějí sdílet.

Mýtus čtvrtý: Příslušníci generace Y nejsou schopni se rozhodovat, aniž by se poradili s ostatními.

Generace Y si váží názoru ostatních, ale při rozhodování nevyhledávají radu jiných častěji než generace X. I přesto, že si myslí, že dosažení konsensu je důležité, více než polovina příslušníků generace Y je přesvědčena o tom, že jejich nadřízení jsou výborně kvalifikování k tomu, aby dělali fundovaná rozhodnutí.

Mýtus pátý: Příslušníci generace Y mají vyšší tendenci odcházet z pracovního místa, pokud je jejich práce nenaplňuje.

Lidé z generace Y mění místo ze stejných důvodů jako starší generace a z práce neodcházejí s vidinou splnění svých snů o nic častěji, než jejich starší kolegové. Příslušníci všech generací přítomných na aktuálním trhu práce shodně mění pracovní místo kvůli lepší finanční nabídce, nebo možnosti pracovat v inovativnějším prostředí.








Zdroj obrázku: http://public.dhe.ibm.com/common/ssi/ecm/gb/en/gbl03032usen/GBL03032USEN.PDF
Celý výzkum můžete naleznout na stránkách:
http://www-935.ibm.com/services/us/gbs/thoughtleadership/millennialworkplace/
Zdroj: IBM



1 komentář:

  1. Generace Y, alespoň podle mého soukromého názoru, je poslední, která je ještě do nějaké míry společensky schopná. Jako nechápu třeba současnou generaci lidí, kteří jsou od 2000 dál. Jako nedávno jsem řešil půjčku v bance. Klasická banka, potřeboval jsem půjčit na rozvoj firmy. Takové nepochopení mladého cápka jsem dlouho neviděl. Nakonec jsem to vyřešil prostřednictvím P2P půjčky investice, respektive platformy, která propojuje investory a věřitele.

    OdpovědětVymazat